dissabte, 17 de gener del 2015

CRÒNICA: SORTIDA 54 "ELS TRES MOSQUETERS"

Si fa tres setmanes vàrem acomiadar l'any amb sol i temperatures hivernals, aquest el comencem de la mateixa manera. Avui hem arrencat el tercer any sencer del grup envoltant la divisòria del massís de Sant Llorenç i la Serra de l'Obac.

Sortim de Terrassa a quarts de deu del matí per entrar al terme de Matadepera i seguir des d'un bon principi la conca de la riera de les Arenes; passant primer de tot per la masia de Can Torrella de Baix i posteriorment per la Torre de l'Àngel, on enfilem el torrent de la l'Escaiola per creuar el Pla de Suris. Des d'aquest punt reposem una estona tot gaudint de les vistes de Sant Llorenç, i al nostre darrere la Roca del Corb coberta de boira. Aprofitem l'ocasió d'enregistrar les primeres fotografies de l'any, avui estrenant una càmera nova juntament amb un accessori que ens serà força útil.

Anem dirigint-nos cap a la Barata passant per Torre Salvans; després baixem a la carretera i entrem a l'altra banda de la conca, Sant Llorenç. Agafem la pujada per arribar a la masia de Can Pèlags i a partir d'aquí, comencem a baixar per Can Garrigosa i Can Robert; una tram força ombrívol.

Des de Can Robert sortim a la urbanització de Cavall Bernat i anem resseguint el Camí Moliner fins enllaçar amb el Camí dels Monjos i, tal i com ens han comentat uns excursionistes, també amb el sender Matagalls-Montserrat, indicat amb una senyal vermella i verda. Aquesta travessa, que per la dificultat tècnica no s'acostuma a realitzar en bicicleta tant com a peu, comença a Coll Formic i acaba al massís de Montserrat en un total de vuitanta quilòmetres i un desnivell de gairebé mil tres-cents metres. Pel nostre parc, la ruta circula des de Sant Llorenç Savall, Les Arenes, el Coll de Grua, Cavall Bernat, Les Pedritxes, el Coll de la Riba, el Coll del Queixal, la Pastora i la Casanova de l'Obac, els Caus, les Vendranes i Vacarisses fins Monistrol i el monestir de Montserrat.

Dit això, nosaltres continuem amb la ruta d'avui, molt més senzilla, i ens aturem a l'era de la masia de Can Torres abans de baixar cap a Terrassa.

Finalment, descendim cap a la Tartana i Matadepera, recuperant novament la riera de les Arenes per entrar al Bonaire fins arribar a la ciutat.

Una sortida fàcil i molt agradable a fi de començar amb bon peu aquest any, mantenint les bones sensacions del primer dia de la temporada, que continua endavant. En les pròximes setmanes ens anirem preparant per la gran cita que ens espera al final d'aquest hivern, el Camí Moliner, augmentant progressivament la dificultat de les sortides, intentant això sí de no deixar perdre la qualitat dels indrets que anem visitant.