diumenge, 31 de maig del 2015

CRÒNICA: SORTIDA 66 "THE MAIN STREET OF AMERICA"

En aquest darrer dia de maig amb un cel mig enterbolit i unes temperatures ideals hem recuperat la banda oriental del parc tot fent un recorregut matiner pels voltants de la masia de Can Torres i enfilant-nos per abruptes carenes, però també resseguint camins ben atractius.

Arrenquem amb l'Arnau i més amunt agafem el Bernat per dirigir-nos a Matadepera i des de Can Prat comencem a pujar cap a la Carena del Salt després d'un any i mig que no la fèiem. Si recordeu, tot i ser una pista ampla el seu pendent augmenta progressivament fins a un punt on molt probablement et quedes encallat. Curiosament, però, no ha sigut precisament la rampa mestra la que ha fet caure l'Arnau mentre pujava, sinó força més avall.

Després de la forta pujada que marca la primera part de la sortida ens situem als set-cents metres d'alçada i contemplem, tot reposant, els primers cingles del massís de Sant Llorenç.

Creuem el Sot de la Codoleda per la vall que el conforma i des d'un trencall agafem el primer corriol que ens porta fins al Coll de Grua, punt que ja havíem visitat en altres ocasions des d'on es pot divisar la Serra de Pinós i cap a la llunyania les muntanyes del Montseny.

Seguim per la pista i encarem un tram de baixada força continuada, passant pels collets de Cabrafiga i els Forns. Al llarg d'aquesta part ens trobem amb diversos senyals i indicacions que formen part d'una pedalada de noranta-quilòmetres que s'ha realitzat al llarg del dia d'avui en tot el parc natural.

Tornem a pujar i arribem al nostre estimat Mont-Rodon, que per primera vegada l'hem coronat des del seu vessant nord-oest. En aquest cas la pendent forta la trobem poc abans d'arribar al cim, però és prou factible i ràpid de fer.

Un cop a dalt reposem uns minuts i repassem les vistes que gairebé ja tenim memoritzades, tot i que cada vegada reconeixem més llocs com és el cas del Puig de la Creu visitat ara ja farà tres mesos. Aprofitem per comprovar la presència del nostre catxé i abans de marxar enregistrem la foto de grup.

Per tirar avall també ho fem d'una manera diferent; agafem un nou corriol que van obrir l'any passat que tampoc és cap altra cosa de l'altre món. Sortim als carrers de Can Solà i anem tornant cap a Terrassa, aquesta vegada pel cantó de Mossèn Homs i la carretera de Castellar.

MÉS FOTOS DE LA SORTIDA 66

Una sortida ben maca per tancar un mes de maig amb quatre sortides al capdavant abans d'enfrontar una primera quinzena de juny molt intensa a nivell d'examens i entre ells la selectivitat; per sort al seu darrere ens esperen les merescudes vacances d'estiu, caldrà aprofitar-les!