dimecres, 17 de juny del 2015

CRÒNICA: SORTIDA 68 "CATÀFORA PRE-ESTIUENCA (II)"

Continuem amb les sortides prèvies abans de l'estiu i també amb les darreres d'aquesta primavera, que ja en són deu i juntament amb les que portem aquest any en sumem un total de vint. Una xifra aclaparadora perquè la vintena sortida del 2014 va ser al mes d'octubre; anem quatre mesos avançats!

Comencem a les deu del matí d'aquest dimecres i amb el Sergi i el Biel ens dirigim cap a Can Boada del Pi. Com que portaven uns quants mesos sense agafar la bicicleta hem decidit fer alguna cosa senzilla pel sector de ponent.

Entrem en massa forestal tot passant per la masia de Can Cardús de les Orioles i tot seguit creuem la carretera de Sant Miquel per endinsar-nos a la riera de Gaià. Poc abans d'arribar al fons el Sergi pateix una caiguda de poca importància, una ferida al genoll li farà una mica la guitza però ni molt menys li impedeix seguir endavant.

Recorrem un parell de quilòmetres torrent avall i després girem a mà dreta per arribar a les cases del Molinot. Aquest tram ja l'havíem fet anteriorment per anar cap a Vacarisses pel costat de la carretera.

En aquesta ocasió ens enfilem muntanya amunt per resseguir la Carena del Molinot, la part més dificultosa de la sortida degut al pendent que cada vegada és més considerable. Aquesta és una via diferent per anar fins a la Casa de la Pineda, la intenció era arribar-hi des d'aquesta carena i després dels Caus baixar a la font de la Cirera per tornar a la riera. Malauradament, el Biel ha trencat cadena i no hi ha hagut manera d'arreglar-la; amb això aprofitem per dir-vos que és important portar tant la cadena com la bicicleta ben netes i polides, que sinó passen aquestes coses i no és la primera vegada.

Culminem el cim de la Carena del Molinot amb poc més de cinc-cents metres d'alçada i enllacem amb el camí principal. Des d'aquí agafem la baixada cap a Can Font de Gaià i sortim a la carretera de Rellinars.

Tots sabem que la via principal per pujar cap als Caus és la que surt des del descampat de Can Font i s'enfila tot envoltant el torrent de la font de la Teula. El passat mes de febrer, però, amb l'Eduard ens vàrem entestar a descobrir una variant que ens va fer passar per la Font de la Roca i el Turó dels Escorpins després d'assolir una petita carena. Avui, l'altra possibilitat ha sigut la de la Carena del Molinot. Totes les tres variants porten al mateix lloc i és per això que per donar més suc a la crònica m'he animat a dissenyar un mapa on queda ben palès. El punt de partida A es troba a la riera de Gaià i dos-cents metres més amunt tenim el punt B, situat al costat de la Casa de la Pineda, on hi conflueixen les tres vies i on justament s'acaba la Carena del Molinot. Val a dir que ens trobem uns quilòmetres més avall de la masia de la Pineda, aquesta és una altra. Com veureu a banda de la variació geogràfica, el que sobretot diferencia aquests camins és el desnivell i tal i com hem pogut comprovar avui, la mitjana aritmètica del pendent en cadascun dels trams.

Concretament, els altres dos casos fan referència a la sortida 53, realitzada el passat mes de desembre en plenes festes nadalenques i justament amb la que tancàvem el 2014, i a la sortida 57, feta fa quatre mesos i quatre dies després de la bona nevada que va caure a la nostra comarca, la qual en guardem un bon record

Malgrat la incidència hem fet una bona matinal en un dia digne d'aprofitar, sol i temperatures que conviden a passar l'estona a la muntanya amb bona companyia i conversant sobre els plans d'aquest estiu que ja arriba.